Kompozitové podvozky letadel

Od roku 1996, kdy se firma začala zabývat vývojem a výrobou kompozitových podvozků, došlo k značným změnám ve využití moderních technologií a kvalitního zkušebního programu.   První laminátové podvozky pro vzletovou hmotnost 450 kg, byly vyráběny klasickou technologií. Jednosměrná vlákna byla stabilizována potahem a výsledkem byla poměrně těžká a nedostatečně tlumící podvozková noha.   Dnešní podvozkové nohy se skládají ze 4 až 6 samostatných dílů, které se v kontinuálním výrobním postupu spojují do jednoho celku a nakonec se umístí do vytvrzovací komory, kde jsou vytvrzovány za zvýšených teplot. Průběh teploty je řízen počítačem s přesností 0,1 °C.   Výrobky jsou vytvrzovány podle speciální křivky, na níž se teplota v několika cyklech blíží 100 °C. Výsledkem jsou výrazně lepší mechanické vlastnosti použitých materiálů a zaručená shoda jednotlivých výrobků.   Celé zařízení je certifikováno státní zkušebnou.   Hmotnosti současných podvozků se pohybují v rozmezí 2 - 3,8 kg a jsou instalovány na letadlech s maximální vzletovou hmotností 450 – 472,5 – 550 a 600 kilogramů.   Pro námi vyráběné podvozkové systémy jsme schopni navrhnout i způsob jejich instalace do trupu Vašeho letounu. 

 
Comlet > Kompozitové podvozky letadel